loading...
معرفی و برسی انواع لپ تاپ های جدید و روز دنیا
لپ تاپ جدید بازدید : 40 سه شنبه 09 اسفند 1401 نظرات (0)

مقایسه موبایل سامسونگ و شیائومی، بحث داغ بین طرفداران این دو برند و حتی کارشناسان این حوزه است. بسیاری بر این باورند که سامسونگ به عنوان یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان موبایل، عملکرد به مراتب بهتری در این زمینه داشته و گوشی هایی با کیفیت بالا، طراحی زیبا و امکانات و قابلیت های کاربردی تولید و عرضه کرده است. طرفداران شیائومی اما معتقدند که گوشی های این شرکت چینی، از نظر کیفیت و کارایی چیزی از رقیب کره ای کم ندارند و چه بسا با امکانات بهتر، قیمت به صرفه تری نیز دارند.

اما باید گفت که تفاوت موبایل شیائومی و سامسونگ به همین موارد خلاصه نشده و هریک از این برندها، گوشی هایی با ارزش خرید بالا را تولید و عرضه کرده اند. هردو برند از نظر کیفیت و طراحی خوب عمل کرده اند و گوشی هایی در دسته بندی های پایین رده، میان رده و پرچمدار دارند که انتخاب بین آن کمی دشوار است. در ادامه ضمن مقایسه موبایل سامسونگ و شیائومی به شما کمک می کنیم که بهترین گوشی را بین تولیدات این دو برند برای خود انتخاب و خریداری کنید.

مهم ترین معیارهای مقایسه موبایل سامسونگ و شیائومی
سامسونگ و شیائومی درحال حاضر، دو تولیدکننده مطرح گوشی های اندرویدی هستند که تولیدات آنها طرفداران بسیار زیادی در سرتاسر جهان دارند. تقریبا بیشتر کاربران موبایل های اندرویدی، از گوشی های یکی از این دو برند استفاده می کنند که به قابلیت های پیشرفته و جذابی مجهز شده اند. شیائومی با عرضه گوشی های اقتصادی، برندسازی بسیار قدرتمندی داشت و پس از آن رفته رفته کیفیت ساخت تولیداتش را نیز ارتقا داد. در مقابل شرکت سامسونگ سابقه طولانی در تولید موبایل داشته و در عین حال، بهترین تولیدکننده نمایشگر در جهان است.

این شرکت با عرضه گوشی های سری گلکسی، جایگاه خود را به عنوان یک تولیدکننده حرفه ای گوشی هوشمند تثبیت کرده است. ما مقایسه موبایل سامسونگ و شیائومی را با توجه به چند معیار مهم، از جمله طراحی ظاهری، باتری، کاربری، دوربین و قیمت انجام داده ایم. شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با نمایندگی تعمیر موبایل در مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید تا کارشناسان این مرکز، راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

گوشی شیائومی یا سامسونگ از نظر طراحی
یکی از مهم ترین فاکتورها در مقایسه موبایل سامسونگ و شیائومی، طراحی این دستگاه هاست. شیائومی گوشی هایی ساده و درعین حال زیبا دارد که طراحی چشم نوازی دارند. در عین حال سامسونگ با زاویه دادن به نمایشگر، جلوه خاصی به گوشی هایش بخشیده است.

در مورد متریال مورد استفاده در بدنه گوشی، هردو برند از پلاستیک، فلز و بعضا شیشه در گوشی های خود استفاده می کنند. پرچمدارها معمولا بدنه باکیفیت تر و مقاوم تری دارند و میان رده ها، بیشتر با بدنه پلاستیکی عرضه می شوند. در نهایت باید گفت که مقایسه گوشی های شیائومی و سامسونگ در بخش طراحی، برنده مشخصی ندارد و سلیقه شما تعیین کننده است.

تجربه کاربری سامسونگ بهتر است یا شیائومی
برای مقایسه موبایل سامسونگ و شیائومی، حتما باید به رابط کاربری این گوشی ها هم توجه کنید. جالب است بدانید که شیائومی، رابط کاربری MIUI را در گوشی هایش به کار برده است که منحصرا از آن همین شرکت است. در عین حال کار کردن با کاربری سامسونگ (UI) هم لذتبخش است و مزایای خاص خود را دارد.

موبایل های هردو شرکت از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کنند و برای اجرای برنامه ها و بازی های مختلف در آنها با مشکل یا محدودیت خاصی مواجه نخواهید بود. Miui  و One Ui هر دو پیشرفت های خوبی داشته اند و درحال حاضر کاربری بسیار روان و ساده ای را ارائه می دهند. شما می توانید ضمن کار کردن با هردو گوشی، هرکدام را که تجربه بهتری بهتری به شما می دهد، انتخاب کنید.

مقایسه موبایل سامسونگ و شیائومی
مقایسه دوربین گوشی شیائومی و سامسونگ
یکی از جذاب ترین بخش ها در مقایسه موبایل سامسونگ و شیائومی، مقایسه دوربین این گوشی هاست. هردو برند در زمینه دوربین گوشی های خود، حرف های زیادی برای گفتن دارند. پرچمدارهای شیائومی و سامسونگ، به دوربین هایی فوق العاده با وضوح و کیفیت بالا مجهز شده اند که امکانات جذابی را برای عکاسی و فیلمبرداری ارائه می دهند.

اما در گوشی های میان رده، دوربین گوشی شیائومی  عملکرد بهتری دارد. به عنوان مثال درحالی که گوشی های سری  A Samsung کیفیت بالایی دارند، xiaomi با قیمت پایین تر، دوربین بهتری را در اختیار شما قرار می دهد. این وضعیت در گوشی های پرچمدار هم تا حدی صدق می کند و در مجموع می توان برنده این بخش از مقایسه موبایل samsung و xiaomi را شرکت چینی شیائومی اعلام کرد.

مقایسه باتری گوشی شیائومی و سامسونگ
در ادامه مقایسه موبایل سامسونگ و شیائومی، باید باتری های این گوشی ها را نیز با یکدیگر مقایسه کنیم. اگرچه قدرت باتری در مدل های مختلف گوشی سامسونگ متفاوت است؛ اما باید اعتراف کرد که شیائومی در این زمینه پیروز رقابت است. باتری های به کار رفته در گوشی های شرکت شیائومی، قدرت و دوام بسیار بالایی دارند و می توانید چندین ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد با آنها کار کنید.

این قاعده در میان رده ها و پرچمدارها رعایت شده است و می توان شرکت چینی را قهرمان بخش باتری به شمار آورد. البته این مسئله به معنی کیفیت پایین باتری گوشی  های سامسونگ نیست. این شرکت هم به ویژه در پرچمدارهایش باتری های بسیار خوبی را تعبیه کرده است. با این حال کره ای ها هنوز راه زیادی دارند تا قدرت باتری گوشی هایشان را به رقیب چینی خود برسانند!

مقایسه موبایل xiaomi و Samsung از نظر قیمت
آخرین معیار مقایسه موبایل سامسونگ و شیائومی، قیمت این گوشی هاست. اگر به دنبال یک گوشی اندرویدی اقتصادی هستید که امکانات و قابلیت های خوبی را به شما ارائه دهد، شیائومی بهترین انتخابی است که می توانید داشته باشید. این شرکت با سیاست سود کمتر در مقابل فروش بیشتر شروع به فعالیت کرد و با همین رویکرد، به یکی از پرفروش ترین برندهای موبایل در جهان تبدیل شد.

در مقابل، سامسونگ گوشی های گران تری را به بازار عرضه کرده است که از نظر رابط کاربری و کیفیت ساخت، در رتبه بالاتری قرار دارند. با این حال قیمت میان رده های سامسونگ هم در مقایسه با گوشی های هم رده شیائومی، بیشتر است.

منبع : مرکز سخت افزار ایران

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 35
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 48
  • بازدید ماه : 131
  • بازدید سال : 523
  • بازدید کلی : 1,361